ANTIPAST

We are

antipast inspires and escorts your appetite for wearing just like
what the sun dose to blossom flowers.
when words and textures weave lustrous trailing notes,
laughters bounce and flowers bloom.

イタリア料理の前菜であるアンティパスト。
メインディッシュはあなた。
洋服や小物は、あなたをより素敵に、より輝かせるための前菜です。
そんな存在でありたいとANTIPASTと名付けました。

手にとった時 身に着けた時、心から自然とほほ笑みが浮かぶ、そんな物作りを心掛けています。
また、ANTI-PAST “過去ではなく”=未来に向かって の意味をこめて、
自由なスタイリングやコーディネイトを楽しむためのオリジナリティのあるものつくりを目指しています。

Designer

JUNKO JINUSHI and KYOKO KATO

それぞれがプリントと染め、織物のテキスタイルデザイナーとして活動後、
雑誌、広告等のコスチュームやアクセサリーを共同で製作しはじめたことを機に、
Coup de Champignonを設立。

2006年度 毎日ファッション大賞 鯨岡阿美子賞を受賞。

History

1991年 2月
Coup de Champignon 設立
1992年 10月
PARIS PREMIERE CLASS にANTIPASTとしてデビュー
2000年 3月まで
PARIS PREMIERE CLASSの3月、10月展に出展
2000年 10月
PHILIPPE MODEL氏所有のメゾンにてプライベートコレクションを開始
2005年
S/Sシーズンより アクセサリー中心のANTIPASTに加え、
ウエアーを中心とした +ANTIPASTを開始
2007年 10月
パリの展示会をTER ET BANTINE SHOWROOMに移転
現在 年2回のペースでパリ、ミラノ、東京にて展示会を開催
2013年
AWシーズン以降、単独の展示会場にてコレクションを発表。

antipast inspires and escorts your appetite for wearing just like
what the sun dose to blossom flowers.
when words and textures weave lustrous trailing notes,
laughters bounce and flowers bloom.

Antipasto is a small dish prepared at the beginning of an Italian cuisine.
Just as how antipasto enlightens ones to have great expectations toward the main dish to come-
“Being an inspiration to fashion,” ANTIPAST is named to pursue and perform in the same manner.
ANTIPAST also signifies another aspect of the brand role in fashion, which is “ANTI-PAST.”
The brand name itself has been designed to represent our beliefs and ideas toward the production of
our original items which inspires creativity and arouses excitements to the unprecedented value in wearing.

Designer

JUNKO JINUSHI and KYOKO KATO

Having individually worked as designers in printing, dyeing and textile fabrics,
the two had come across each other through collaborative works for magazines and advertisements.
Having realized the mutual energy and desire leading and producing enormous creative synergy,
it was a natural flow for the two to decide and establish Coup de Champignon,
in 1991, as the foundation for further creative activities.

The brand has received Amiko Kujiraoka Award of Mainichi Fashion Grand Prix in 2006.

History

Feb. 1991
Establishment of Coup de Champignon
Oct. 1992
ANTIPAST Debut in PARIS PREMIERE CLASS
(Collection presented in both March and October Exhibitions until Mar. 2000)
Oct. 2000
Private Collection at the maison owned by PHILIPPE MODEL
2005
+ANTIPAST Debut, S/S season
Oct. 2007
Private Collection at the TER ET BANTINE SHOWROOM
+Collections presented in Paris, Milan and Tokyo twice a year.
2013
For the first time since 2013 A/W season; we will hold our solo exhibition showcasing the latest collection.